Het hoogseizoen was blijkbaar nog niet begonnen in dit hotel: de - jonge - mensen die ons onthaalden de eerste avond waren duidelijk niet voldoende opgeleid hiervoor. Er was ook geen kok aanwezig (leek ons): zij hebben zelf het diner klaargemaakt. Ze oogden heel onzeker en waren duidelijk opgelucht dat we niet klaagden over de slechte kwaliteit van het eten: de kabeljauw (of andere vis?) was totaal uitgedroogd gebakken, de zamburinas waren veel te lang gegaard dus leerachtig. Jammer!! In de bar hadden ze geen idee waar ze de brandy in moesten schenken. Het was echt een zeer onprofessioneel gebeuren, we hebben hen er niet over aangesproken: wij vinden dat het management er voor moet zorgen dat het personeel voldoende opleiding krijgt.
's Ochtends werden we naar de eetzaal geleid: de vrouw die hier was keek alsof ze nog nooit een ontbijt had klaargemaakt: ze bracht croissant, brood, een mandje met boter en confituur. Hesp en kaas bracht ze pas na onze vraag. Vreemd: de volgende ochtend, toen er meer gasten waren, stond er een ontbijtbuffet klaar. Jammer dat er alleen stokbrood en croissants waren, de roereitjes waren koud. De kamer (101) was erg gehorig: je hoorde al de omgevingsgeluiden en het gepraat in het restaurant, de bar, op de trap. Niet erg rustgevend! Het was ook behoorlijk koud in het restaurant...
Nochtans is het hotel zeer mooi gerestaureerd: de kamers zijn perfect, er zijn mooie authentieke elementen bewaard, de decoratieve stukken zijn knap. Zo jammer dat het bij een mindere hotelbezetting blijkbaar niet de moeite is om ook de service voor de gasten op hoog niveau te houden. Dat maakt voor ons dat wij er alleszins niet meer teruggaan.
De ligging van het hotel is niet ideaal: het marktpleintje is éénrichtingsverkeer wat maakt dat je nogal wat moet omrijden om er te geraken. Ook zijn er weinig andere restaurants in de buurt om iets te gaan eten 's avonds.
Gepost door Marc Cornet op 16/04/2022